• NORMEN EN WAARDEN

Normen en Waarden

De sportvereniging Zeist is een club waar sportiviteit, gezelligheid en prestatie hand in hand gaan. Dit is voor ons een waardevol gegeven, dat we ook graag in stand willen houden. Daarbij hoort ook hoe je met elkaar omgaat als bestuur, speler, leider, trainer, ouder of supporter. Sportpark Dijnselburg moet een ontmoetingsplaats zijn waar iedereen met veel plezier en voldoening zijn sport kan beoefenen. Ook moet iedereen zich hier veilig en thuis voelen.

Helaas blijkt van tijd tot tijd dat de sportiviteit en gezelligheid worden ondermijnd door onsportief en/of ongewenst (a-sociaal) gedrag zoals; onbehoorlijk taalgebruik, onsportief gedrag, pesten, discriminatie, vernielingen, diefstal etc.

Wij zijn ons ervan bewust dat enkele van deze ontwikkelingen niet specifiek voor de club zijn, maar een breder maatschappelijk karakter hebben. Echter, moet je dit dan accepteren en daardoor een verdergaande irritatie toelaten? Wij menen van niet. Daarom hebben wij als bestuur leefregels en spelregels voor onze leden opgesteld en deze  vastgelegd.

Wij hopen dat deze regels en afspraken ertoe bijdragen dat sportiviteit, gezelligheid en prestatie hoog in het vaandel van onze vereniging kunnen blijven staan.

Heeft u na het lezen van deze spelregels nog vragen en/of opmerkingen dan kunt u deze uiteraard bespreken met een van onze bestuursleden.

S.V. Zeist dankt u alvast voor uw medewerking en wenst u veel sportief plezier!

Het bestuur van de S.V. Zeist